Arkivbild.
Arkivbild. Bild: JANERIK HENRIKSSON / TT

Jag känner mig inte trygg när mitt barn ska åka taxi till skolan

Att ta emot bokningar och köra människor till önskad plats, är väl just det en taxi gör? Men Taxi Göteborg misslyckas gång på gång på gång, skriver signaturen ”Uppgiven mamma”.

ANNONS
|

Då har höstterminen pågått i åtta veckor och ändå fungerar inte sonens skolskjuts. Den är sen, mellan trettio minuter till en timma, de åker fel, eller kommer inte alls. Åtta veckor och ändå fick han ändå inte skolskjuts en enda gång denna veckan utan att skolan fick ringa och beställa den. (Trots att schemat är inlämnat sedan lång tid tillbaka.)

HUR kan det vara så här?! Det är väl ändå det som Taxi Göteborg sysslar med??? Att ta emot bokningar och köra människor till önskad plats, är väl just det en taxi gör? Och så är det som inte fungerar, ironiskt eller hur? Vi har ringt och mejlat jag vet inte hur många gånger. Rektorn och samordnaren från skolan har lagt ner oändligt mycket tid haft på samtal och möten med Taxi Göteborg men nej, Taxi Göteborg misslyckas gång på gång på gång.

ANNONS

Jag känner mig inte trygg när mitt barn ska åka med Taxi Göteborg och det borde vara ett stort misslyckande för dem! Jag känner mig inte trygg och har tappat förtroendet totalt. Vi håller oss i närheten ifall vi åter igen måste rycka in. För det har hänt flera gånger.

Vi läser fina ord i tidningar från Taxi Göteborgs ledning men ingen förändring över huvud taget sker! Jag läste även att de skyllde på att föräldrar/skola lämnat in skolskjuts-schemat för sent och så är INTE fallet! Vad är det som går fel?!

Uppgiven mamma

Läs Taxi Göteborgs svar på insändaren här: Taxi Göteborg: ”Beklagar att ni drabbats av förseningar”

LÄS MER:Kaosartad terminsstart för barn som åker skoltaxi

LÄS MER:Taxiproblemen återupprepas – Algot väntade på skolskjuts i en timme

LÄS MER:Kommunen kräver vite från Taxi Göteborg på 800 000 kronor – för uteblivna skolskjutsar

ANNONS