Mölndals-Posten
Tisdag, 16 januari 2018

VACKER till Mölndals Galleria under 2018

VACKER är ett butikskoncept för hårälskare i köpcentrum.

– Här får du en professionell klippning och hittar ett rekordstort utbud av hårprodukter till låga priser, säger Emily Hageltorn, HR-chef på VACKER.

Den första butiken startades 2010 på Frölunda Torg. Sedan dess har VACKER öppnat ytterligare fem butiker på Emporia, Väla Centrum, Center Syd och en sommarbutik i Smögen.

– I september 2016 öppnade vi även en butik på Mallorcas största köpcentrum FAN. Det var naturligtvis extra spännande och roligt att se hur spanjorerna tycker om vårt erbjudande och de gillar oss minst lika mycket som våra svenska kunder, säger Emily.

Alla anställda frisörer på VACKER är välutbildade och proffs ut i fingerspetsarna. De har alla märken på marknaden när det gäller hårprodukter, men också elprodukter så som plattänger och fönar.

– Oavsett om man vill bli behandlad av en duktig frisör som kan yrket eller om man vill få hjälp att handla rätt hårprodukter till sitt hår till bra priser så är VACKER det bästa alternativet.

 I nuläget är de 65 anställda och som frisör ska du ha gjort gesällprov och ha flera års erfarenhet.

– Vi erbjuder mycket god service till våra kunder men också roliga och utvecklande möjligheter för våra anställda. Med vår nya butik på Mallorca kan man även få chans att prova på att arbeta utomlands.

VACKER öppnar totalt tre nya butiker i Sverige under 2017–2018. De öppnar på nya Mölndal Galleria, på Eurostop, Halmstad och C4 utanför Kristianstad.

– Vårt koncept är uppskattat av såväl kunder som ägare av köpcentrum. Jämfört med traditionella frisörsalonger erbjuder våra butiker ett mycket större utbud av hårprodukter till lägre priser. Vi kan också ge bättre rådgivning med hjälp av våra dedikerade säljare.

 Fler framtidsplaner och ambitioner?

– Vi har mängder med framtidsplaner och visioner. Vi vill öppna många fler butiker i såväl Sverige som i Spanien. Vi vill öppna Sveriges bästa postgymnasiala frisörutbildning. Vi vill ta fram egna fantastiska hårprodukter. Vi vill öppna i fler länder och vi vill utveckla butikskonceptet vidare. Vi vill helt enkelt bli världens bästa hårälskande företag, avslutar Emily Hageltorn.

Relaterade artiklar
Fler artiklar