Mölndals-Posten
Söndag, 21 januari 2018
Bengt Lundströms paket skickades till fel utlämningsställe  sex gånger. Varje gång han kom för att hämta paketet hade det redan skickats tillbaka som felsorterat.
Bengt Lundströms paket skickades till fel utlämningsställe sex gånger. Varje gång han kom för att hämta paketet hade det redan skickats tillbaka som felsorterat.

Paketet skickades fel igen och igen

Sex gånger skickades Bengt Lundströms paket till fel utlämningsställe. Hade han inte lyckats överlistat Postnord hade paketet sannolikt fortfarande varit på villovägar.

Bengt Lundström från Mölndal beställde en dvd från Tyskland den 6 augusti. Den 10 augusti anlände paketet till Sverige. Det skulle dock ta betydligt längre tid innan Bengt fick det.

– Det är nästan som en rolig historia. Det är fantastiskt att man kan påtala en sak och ingen rättar till det, säger han.

Problemet var att paketet skickades till Coop i Kållered, men Bengt ska egentligen hämta sina paket på Hemköp i Mölndal. Det gjorde att när Bengt fick sin avi från Postnord om att hämta paketet i Kållered hade personalen där redan hunnit skicka tillbaka det som felsorterat.

Detta upprepades gång efter gång, trots att Bengt kontaktade Postnord som lovade att fixa felet. Slutligen ringde Bengt butiken i Kållered och bad personalen där att ringa honom när paketet dök upp igen. På så sätt lyckades han slutligen lägga vantarna på sin dvd. Då hade det gått två veckor.

Även om Bengt Lundström hört talas om problem vid paketleveranser hade han aldrig kunnat föreställa sig att det kunde bli så krångligt.

– Inte på det här sättet, att det blir fel så många gånger fast jag ringer till Postnord och påtalar problemet och de säger att det ska komma rätt.

Framöver kommer han att tveka över att beställa varor.

– Mitt förtroende har påverkats, jag litar inte på att det kommer fram och det är egentligen allvarligt. Jag tänker på andra människor som har viktiga försändelser och inte får dem. Det kan få stora konsekvenser, säger Bengt Lundström. 

SVT Väst har tidigare rapporterat om Bengts bekymmer och till dem sa Postnord att de tar på sig felet.

Lotta Nyvall

lotta.nyvall@molndalsposten.se

Relaterade artiklar
Fler artiklar